Udział szkoły w programach w roku szkolnym 2018/2019
REALIZACJA PROGRAMÓW W I OKRESIE ROKU SZKOLNEGO 2018/19
Program |
Zrealizowane formy |
Projekt „ Kierunek Przyszłość”- szkolny opiekun projektu : Agata Nowak Dorota Kasprzyk program rozwoju kompetencji w szkołach Gminy Gdów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 |
Podniesienie kompetencji kluczowych: informatycznych, matematycznych, przyrodniczych uczniów szkół podstawowych gimnazjów Gminy Gdów poprzez zajęcia wyrównawcze i rozwijające oraz podniesienie kompetencji nauczycieli poprzez różnorodne szkolenia i studia podyplomowe.
W I okresie roku szkolnego przeprowadzono 370 godzin zajęć wyrównawczych i rozwijających z matematyki, przyrody, informatyki w klasach I- VII oraz 95 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających z przedmiotów przyrodniczych i informatycznych w klasach III gimnazjalnych. |
Program
„AktywnaTablica”
koordynator
- Wanda Małek
|
Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
Projekt „ English Teaching”- koordynator – Grażyna Sparzyńska Anna Skorupa
|
- Prowadzenie regularnych zajęć dodatkowych dla uczniów klas piątych i szóstych ( raz w tygodniu – 2 godziny lekcyjne). - Na zajęciach uczniowie doskonalili wymowę oraz poznawali ważniejsze fakty z historii Wielkiej Brytanii oraz sylwetki wybitnych postaci. - Podczas zajęć wykonane zostały także lapbooki, które zaprezentowane zostaną na gazetce, na korytarzu szkolnym, a potem w bibliotece publicznej. - Zorganizowanie gazetki na korytarzu szkolnym prezentującej prace dzieci wykonane na zajęciach (At Tudors Court ). - Zorganizowanie i przeprowadzenie w dwóch etapach : szkolnym i gminnym Konkursu Głośnego Czytania w Języku Angielskim, którego temat związane był z tematem projektu „The Great History of Great Britain”. - Przygotowanie i przedstawienie podczas konkursu prezentacji multimedialnej promującej projekt. Zakup strojów do spektaklu planowanego w drugim półroczu, nagród dla zwycięzców konkursu oraz materiałów biurowych wykorzystywanych podczas zajęć. |
„ Trzymaj formę” koordynator – Agata Nowak Joanna Żaba Wojciech Szewczyk |
Celem tego programu jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki. Podejmowane działania służą zwiększeniu wiedzy uczestników programu, która dotyczy: - zbilansowanej diety, - aktywności fizycznej, - nabywania umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych, - kształtowaniu postaw i zachowań w zakresie prawidłowego żywienia i uprawiania aktywności fizycznej, - propagowanie zdrowego stylu życia Wyżej wymienione działania podejmowane są przez nauczycieli w ramach zajęć: wychowania fizycznego, biologii, chemii, sztuki, edukacji dla bezpieczeństwa, zajęć z psychologiem i pedagogiem szkolnym. Propagowanie wśród uczniów zdrowego trybu życia również poprzez lekcje wychowawcze, zabawy ruchowe, dbałość o własny wygląd oraz utrzymywanie porządku na ławce i w klasie. Tworzenie gazetek tematycznych w klasach. - Spożywanie przez dzieci świeżych owoców, warzyw i soków w ramach programu „ Owoce w szkole” oraz mleka z programu „ Pij mleko” - Prowadzenie zajęć w ramach Szkolnego Klubu Sportowego, ponadto wśród uczniów klas starszych przeprowadzono : - Test Coopera, - Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej „Eurofit”. - Podczas pogodnych dni prowadzone były gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu na boisku sportowym – jako propozycja spędzania wolnego czasu w sposób czynny , a jednocześnie realizacja Planu pracy z wych. fizycznego - Realizowane były gry zespołowe siatkówka, koszykówka, piłka nożna, piłka ręczna – techniki, taktyki, przepisy gier, - jako zapoznanie z różnymi rodzajami dyscyplin sportowych. - W ramach gier i zabaw według inwencji uczniów, młodzież wybierała grę w „Dwa ognie”, Ringo” „Badminton”- jako gry rekreacyjne - usprawniające organizm. - Prowadzone były „Wyścigi na wesoło”– jako element współzawodnictwa w grupie wzmacniający kondycję, a jednocześnie wprowadzający dobry nastrój u uczniów. - Częstym elementem zajęć z wychowania fizycznego cieszące się dużą popularnością były zabawy ruchowe przy muzyce. - Bardzo częstym elementem zajęć z wychowania fizycznego były pogadanki dotyczące znaczenia systematycznego uprawiania sportu dla organizmu, szczególnie w okresie dojrzewania, wzmacniającego ciało i wyrabiające cechy charakteru. - Przeprowadzona została lekcja z zakresu Edukacji Zdrowotnej dotyczących zdrowego trybu życia - kształtowanie nawyków jedzenia „zdrowego śniadania”. - Zostały równieżprzeprowadzone zabawy zręcznościowe i ćwiczenia na nowopowstałej „Zielonej siłowni „ przy boisku „Orlik”.
|
„Szkolny Klub Sportowy” koordynator – Wojciech Szewczyk
|
Zajęcia w ramach Szkolnego Klubu Sportowego były realizowane wśród uczniów klas VII A,VII B,VIII A, VIII B ,III A.III B,III D w I semestrze r.sz. 2018/19 jako kontynuacje programu z roku szkolnego 2017/2018, dwa razy w tygodniu po jednej godzinie zegarowej /środa i piątek/. W czasie trwania I semestru zrealizowano 30 godzin programu „ Szkolny Klub Sportowy”. Ogółem w zajęciach SKS uczestniczyło 25 uczniów- chłopców. Celem programu było: 1) stymulowanie i kształtowanie nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez młodzież, 2) poprawa sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości, 3) promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród młodzieży, 4) zwiększenie oferty ogólnodostępnych, bezpłatnych zajęć sportowo-rekreacyjnych dla młodzieży, 5) stymulowanie podejmowania aktywności fizycznej wśród młodzieży, 6) tworzenie warunków dla rozwoju talentów oraz zainteresowań sportowych wśród młodzieży, 7) optymalizacja wykorzystania lokalnej infrastruktury sportowej, boiska pełnowymiarowego, hali sportowej, kompleksu „Orlik”, 8) promocja różnorodnych sportów wśród dzieci i młodzieży. Realizacja programu Szkolnego Klubu Sportowego: 1) W ramach zajęć Szkolnego Klubu Sportowego został przeprowadzony test sprawności fizycznej składający się z: a) biegu na 50m. z pomiarem czasu, b) zwisu na drążku z pomiarem czasu, c) biegu na 1000 m. z pomiarem czasu. 2) Podczas pogodnych dni gry zespołowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe, lekkoatletyka, gry rekreacyjne prowadzone były na boisku sportowym pełnowymiarowym, a także w kompleksie boisk „ Orlik” pozwalające na pełne dotlenienie organizmów młodzieży zajęciami na świeżym powietrzu 3)Podczas trwania Programu SKS realizowane były gry zespołowe : - siatkówka, - koszykówka, - piłka nożna, - piłka ręczna - techniki, taktyki - jako doskonalenie i utrwalenie umiejętności z zakresu danych gier zespołowych, a także ćwiczenia ogólnorozwojowe jako doskonalenie taktyki i technik siatkówki, koszykówki, piłki nożnej, piłki ręcznej z równoczesnym wyrabianiem kondycji i cech typu zwinność, szybkość, refleks. - W ramach gier rekreacyjnych i zajęć według inwencji uczniów, uczniowie grali w grę w „Dwa ognie”, Ringo”, „Badminton”- jako gry rekreacyjne – usprawniające. - Prowadzone były „Ogólnorozwojowe tory przeszkód i sztafety wahadłowe z rywalizacją drużyn– jako element współzawodnictwa w grupie wzmacniające technikę, taktykę i kondycję. - W czasie zajęć SKS uczniowie mieli możliwość przypomnienia i utrwalenia zasad I przepisów gier, a także sędziowania podczas prowadzenia gier szkolnych i właściwych. - Częstym elementem zajęć „ Szkolnego Klubu Sportowego” były pogadanki dotyczące znaczenia systematycznego uprawiania sportu dla organizmu, szczególnie w okresie dojrzewania, wzmacniającego ciało i wyrabiające cechy charakteru. |
„Odblaskowa szkoła” - koordynator -Krystyna Niedziułka
|
Uczniowie zostali wyposażeni w elementy odblaskowe. We wrześniu zostało zorganizowane spotkanie z policjantem z najmłodszymi dziećmi ,przeprowadzono cykl zajęć o bezpieczeństwie oraz praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu na drugą stronę ulicy. Została wykonana wystawka najlepszych prac konkursu plastycznego. Na lekcjach wychowawczych, techniki i lekcjach wychowania fizycznego dzieci zdobywały i poszerzały wiedzę o zasadach ruchu drogowego , poznawały znaki drogowe. Uczniowie uczestniczyli w pogadankach o bezpiecznym poruszaniu się na drodze pieszo i rowerem. W listopadzie odbyły się dwa ogólnoszkolne konkursy. Jeden – plastyczny , drugi dotyczący wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe, które ufundowała Rada Rodziców. |
Projekt „Piękna Nasza Polska Cała”- koordynator – Edyta Słotwińska Dorota Jamka-Stawarz
|
Zadania zrealizowane w ramach projektu: 1) Uczniowie klas I c i O a wraz z Rodzicami w dniu 14 listopada odśpiewali cztery zwrotki hymnu Polski. 3) 9 listopada wszyscy uczniowie szkoły uczestniczyli w akademii z okazji Święta Niepodległości. Akademię przygotowali uczniowie klas czwartych oraz chór szkolny pod opieką nauczycieli. 4)Uczniowie klasy O a i I c nauczyli się piosenek o tematyce patriotycznej ( "Polak mały", "Nasze Polskie A B C"). 5)Klasa O a nauczyła się tańca "Krakowiak", a klasa I c tańca "Polonez". 6)Na spotkaniu z Rodzicami dzieci z oddziału przedszkolnego recytowały wiersze o tematyce patriotycznej. Pierwszaki i zerówkowicze wspólnie mówiły utwór W. Bełzy "Katechizm polskiego dziecka". 7)Wychowawczynie klas O a oraz I c, wspólnie z Rodzicami, zorganizowały kącik o tematyce folkowo-patriotycznej. 8)Zadanie "Strój ludowy naszego regionu" zostało zrealizowane przy wsparciu Rodziców uczniów klasy Oa oraz I c. 9) Na spotkaniu z Kołem Gospodyń Wiejskich dzieci z klasy O i klasy I bawiły się w stare, tradycyjne zabawy ludowe, takie jak: "Mam chusteczkę haftowaną", "Moja Olejanko", "Stary niedźwiedź". 10)Dzieci wspólnie z Paniami z Koła Gospodyń Wiejskich zrobiły naleśniki według przepisu Pani Janiny, a następnie miały możliwość ich degustacji. 11)Uczeń klasy V Grzegorz Klęsk wykonał prezentację multimedialną o Gdowie - naszej miejscowości. 12)13 września, uczniowie klasy O a i I c pod opieką wychowawczyń, wysłali pocztówkę swojej miejscowości do Pani Ludmiły Fabiszewskiej. 13)W trakcie wyjścia na pocztę pierwszaki posłały kartki Bohaterom. 16)21 września odbyła się akcja sadzenia Drzewa Pamięci. Dzieci nazwały drzewo "Dębem Jaśkiem". 17)Uczniowie klas IV-VI na przełomie września i października wzięli udział w konkursie fotograficznym "Piękna Niepodłegła". Celem konkursu było sfotografowanie pomników, kapliczek oraz innych wyjątkowych miejsc z terenu Gminy Gdów. 18)Uczniowie klas czwartych w miesiącu październiku wzięli udział w wycieczkach "Szlakiem historii" po ciekawych miejscach naszej Gminy. 19)14 listopada dzieci z oddziału 0a zaprezentowały program artystyczny z okazji 11 listopada uczniom klas Ia, Ic, 0b oraz rodzicom uczniów oddziału 0a |
„ Owoce w szkole” „ Pij mleko” koordynator - Barbara Obruśnik |
Program „Owoce w szkole” był realizowany w dniach od: 17.09.2018 r. do 14.12.2018 r. czyli przez okres 12 tygodni. W tych dniach uczniowie naszej szkoły 2 lub 3 razy w tygodniu otrzymywali : jabłka, gruszki, śliwki, marchewki, rzodkiewki, papryki czerwone –słodkie, pomidorki koktajlowe i kalarepę. W akcji brało udział 292 uczniów naszej szkoły z klas I-V. Program „Pij mleko” realizowany był od 17.09.2018 r. do 14.12.2018 r.. W tym czasie 285 uczniów otrzymywało mleko 0,5 % lub produkty mleczne czyli: jogurt naturalny, kefir lub ser twarogowy. Uczniowie klas od I do V otrzymywali w tygodniu 3 mleka i 1 z wymienionych wyżej produktów mlecznych. Przeprowadzono z uczniami cykl zajęć na temat: ,,Jedz owoce bo są zdrowe, kolorowe”. Wykonano gazetkę na korytarzu zachęcającą do częstego jedzenia owoców i warzyw. |
„ Zbieramy nakrętki” koordynator – Dorota Jamka-Stawarz |
W tym roku szkolnym zakrętki były zbierane dwa razy ( co 3 miesiące). W dalszym ciągu nakrętki odbiera mama chłopca z terenu naszej gminy, który potrzebuje ciągłej rehabilitacji. |
„ Los zwierząt jest nierozerwalnie związany z losem człowieka” koordynator - Wanda Małek |
W miesiącu listopadzie odbył się konkurs ,,Karmimy psiaki i kociaki”. Cała społeczność szkolna, aby pomóc schronisku w Bolesławcu do którego trafiają bezdomne psy i koty z terenu gminy Gdów zbierała karmę suchą i w puszkach oraz koce, poduszki, zabawki dla zwierząt. Dzięki dużemu zaangażowaniu darczyńców zebrano w sumie 210,18 kg. Dar ten został przekazany Pani Iwonie Warchoł, koordynatorowi Centrum Wolontariatu w Podolanach Wyniki konkursu: I miejsce kl.I c – zebrała 41,85 kg karmy II miejsce kl.I a – zebrała 31,34 kg karmy III miejsce egzekwo zajęły kl.III b i kl.IV a – zebrały po 23,78 Uczniowie otrzymali nagrody : kalendarze i słodycze. Przeprowadzono cykl zajęć o pomocy zwierzętom podczas zimy. |
„ Ekoklasa” - koordynator Grażyna Jakieła
|
W I okresie w ramach programu Ekoklasa zostały przeprowadzone zbiórki: - makulatury, podczas której zostało zebrane około 6 ton odpadów - baterii – zebrano przeszło 107 kg baterii - telefonów- zebrano około 6 kg telefonów Wśród klas największym zaangażowaniem wykazują się klasy: I miejsce - klasa III b II miejsce - klasa I b III miejsce - klasa VI b IV miejsce - klasa 0 b V miejsce - klasa II a |
Projekt „Trzy stolice” koordynatorzy : Renata Sędzik, Grażyna Sparzyńska |
- Na lekcjach wychowawczych zapoznano uczniów z legendami o Warszawie. - Na szkolnym korytarzu została wykonana gazetka prezentująca zabytki oraz ciekawe miejsca i postacie związane ze stolicą. - Zorganizowano i przeprowadzono konkurs na album o tematyce „ Warszawa – nasza stolica.” W konkursie brały udział klasy VI. Najpiękniejsze prace zostaną nagrodzone i wyeksponowane na korytarzu szkolnym w II półroczu. - Nawiązano współpracę z biurem turystycznym „ Mark Travel” w Bochni w celu organizacji trzydniowej wycieczki edukacyjnej do Warszawy przewidzianej na maj 2019. |
„Łańcuch Dobra” Koordynator – Anna Słotwińska |
W ramach programu przeprowadzono zajęcia w świetlicy szkolnej, które propagowały pozytywne zachowania prospołeczne, w szczególności idę bezinteresownej pomocy oraz działalności charytatywnej na rzecz potrzebujących osób. W ramach programu, dzieci wykonały również łańcuch choinkowy z papieru, który został przekazany na akcję charytatywną organizowaną na rzecz dzieci z dystrofią mięśniową podopiecznych Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej UMB, przeprowadzonej przez Stowarzyszenie PRO Salute. |
Inne działania związane z realizacją programu profilaktycznego, wychowawczego i planu pracy szkoły
|
- Działania Profilaktyczne - Przeprowadzenie w oddziałach przedszkolnych sondażowego badania mowy przez logopedę z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z Wieliczki. - Współpraca z pielęgniarką p. Ewa Mętel ( działania profilaktyczne: fluoryzacja, bilans i.t.p.) - Zajęcia z uczniami na zajęciach koła przyrodniczego z zakresu pierwszej pomocy - Przeprowadzenie w świetlicy szkolnej zajęć tematycznych, dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Cykliczne spotkania z ciekawymi ludźmi: -Spotkanie z policjantem p. Tomaszem Bartoszem -„Bezpieczeństwo dzieci w szkole i poza nią” (kl I B) Spotkanie z Kapitanem Żeglugi Wielkiej p. Maciejem Sarkowiczem- Podróże dalekomorskie, ciekawy zawód marynarza i nasze zainteresowania i pasje.(dla klas IVB i I B). Realizacja zajęć edukacyjnych dla uczniów na temat „Bezpiecznego korzystania z Internetu” Wieliczka Przeprowadzenie zajęć na temat posługiwania się numerami alarmowymi w sytuacjach zagrożenia. Pedagogizacja rodziców nt. Praw i obowiązków rodziców. - Uczenie zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia: pożar, zachowanie na szkolnym korytarzu, szatni, klasie szkolnej, sali gimnastycznej, boisku szkolnym. - Zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w szkole, na ulicy, w domu i poza nim, w górach i nad wodą. -Uświadamianie uczniom, czym jest agresja i przemoc oraz jak sobie z nimi radzić- pogadanki - Kształtowanie umiejętności zastępowania agresji, poprzez kontrolę emocji. - Lekcje wychowawcze na temat savoir-vivre'u, bezpieczeństwa, respektowania praw i obowiązków ucznia i innych zapisów statutowych, zachęcanie do udziału w uroczystościach patriotycznych. Działania integrujące – m.in. wycieczki i udział w zajęciach integrujących; zabawy w kręgielni z okazji mikołajek; klasowe spotkania wigilijne. - Lekcje wychowawcze dotyczące zdrowego trybu życia, zagrożeń związanych z cyberprzemocą, uzależnień od narkotyków, alkoholu i nikotyny. - Organizacja akcji „Szkoła da się lubić” wśród uczniów klas szóstych , która miała na celu ukazanie im szkoły jako środowiska przyjaznego i sprzyjającego procesowi edukacji. - Zorganizowanie warsztatów dla uczniów klas IV,, Cyberprzemoc i elementy integracji” prowadzonych przez psychologa z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Wieliczce. - Przeprowadzenie przez pedagoga szkolnego lekcji oraz indywidualnych rozmów z uczniami klas IV- VI dotyczących wzajemnej tolerancji, uświadomienie uczniom jak ważna w życiu jest przyjaźń, szacunek oraz poszanowanie godności innych osób. – Zajęcia integrujące zespół klasowy ,,Ja w klasie IV’’ - Zajęcia terapeutyczne z uczniami klas I ,,Jesteśmy tolerancyjni i pomagamy innym” - Zajęcia dla uczniów klas IV – VI ,,Bądźmy poszukiwaczami autorytetów” - Warsztaty dla uczniów klas VII, VIII i 3 gimnazjalnych dotyczące substancji szkodliwych i cyberprzemocy prowadzone przez specjalistę Panią Katarzynę Kudybę oraz prelekcja dla rodziców dotycząca zagrożeń związanych z substancjami szkodliwymi oraz internetem. - Działania Wychowawcze - Przeprowadzenie w świetlicy szkolnej serii zajęć „Polska – moja ojczyzna”, które miały na celu zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, uświadomienie roli ojczyzny w życiu człowieka oraz kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie. - Przeprowadzenie lekcji wychowawczych dotyczących praw dziecka – z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka. - Przygotowanie gazetki z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka oraz Roku Ireny Sendlerowej. - Zapoznanie uczniów z prawami i obowiązkami – założenie Kodeksu ucznia kl. I Zwracanie uwagi na respektowanie na co dzień zasad dobrego wychowania i współdziałania z rówieśnikami w klasie. Przeprowadzenie zabaw integrujących zespół klasowy. - Organizacja Konkursu na Najładniejszy Wystrój Sali Bożonarodzeniowej w celu integracji zespołów klasowych – organizator SU - Kultywowanie tradycji szkoły oraz przybliżanie Przygotowanie Jasełek dla szkoły i społeczności Gdowa Działania Szkoły Podstawowej im. św. Jana Kantego w Gdowie związane ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości.
Orzeł Biały – Nasza Duma – konkurs ogólnopolski, Polskie drogi do wolności – konkurs gminny
- Działania wynikające z Planu Pracy Szkoły i inne - Zajęcia koła plastycznego z elementami ceramiki, które miały na celu rozwijanie wyobraźni, zdolności manualnych i artystycznych uczniów. - Kształtowanie postaw patriotycznych – lekcje wychowawcze związane ze 100-leciem odzyskania Niepodległości,” poznajemy naszą mała ojczyznę”- wycieczka po okolicach Gdowa klas IV - Udział dzieci w warsztatach muzycznych oraz koncercie z cyklu „ Cztery Pory Roku” w ramach współpracy z muzykami „Simfonietta Cracovia’ - Występ zespołu z Ukrainy „ Zbrucz” - Liczny udział dzieci w zajęciach rozwijających, konkursach i zawodach sportowych. Udział i włącznie się klasy w przygotowanie akademii szkolnych. Wyjazdy klasowe do teatru na spektakle. Zorganizowanie popołudniowych zajęć z rodzicami celem przygotowania kartki, ozdób, stroików na kiermasz świąteczny. Działalność Samorządu Uczniowskiego: - akcja ważenia plecaków dbanie - uświadomienie uczniom szkodliwości noszenia zbyt ciężkich plecaków. - życzenia z okazji Święta Edukacji Narodowej – rozbudzanie szacunku dla pracy nauczycieli i pracowników szkoły - przygotowanie symboli narodowych na Święto Niepodległości Polski- rozwój postawy patriotyzmu - spotkanie z podróżnikiem- „ Izrael i Palestyna” - spotkania z ciekawymi ludźmi rozwijają horyzonty i pokazują możliwości rozwoju uczniów. - pokaz mody odblaskowej podczas zabawy andrzejkowej -zachęcenie i uświadomienie uczniom potrzeby noszenia odblasków i bycia widocznym przez to bezpiecznym na drodze. - „I ty możesz zostać św. Mikołajem” - akcje obdarowywania się prezentami - akcja robienia ozdób świątecznych – wspólne dekorowanie szkoły i dbanie o jej estetykę - świąteczne pierniczki z życzeniami wszystkich uczniów i dla nauczycieli – były dla wszystkich przykładem dzielenia się małymi rzeczami. - "Góra Grosza" - zbiórka pieniędzy na pomoc dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną Rozwijając samorządność uczniowie zostali zaangażowani w pracę w sklepiku szkolnym oraz zbiórki zbierania materiałów wtórnych. Umiejętności plastyczne uczniowie rozwijali i prezentowali przygotowując szkolne gazetki („Kochasz dzieci - nie pal śmieci ”, „Niepodległa”, „Bądź widoczny, bądź bezpieczny ”,„Boże Narodzenie”) Udział szkoły w akcjach: Madagaskar Kiermasz świąteczny Góra grosza Akcja „ Znicz” |