Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Udział szkoły w programach w roku szkolnym 2018/2019

REALIZACJA PROGRAMÓW W I OKRESIE ROKU SZKOLNEGO 2018/19

Program

Zrealizowane formy

Projekt „ Kierunek Przyszłość”-

szkolny opiekun projektu : Agata Nowak Dorota Kasprzyk

program rozwoju kompetencji w szkołach Gminy Gdów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020

   Podniesienie kompetencji kluczowych: informatycznych, matematycznych, przyrodniczych uczniów szkół podstawowych  gimnazjów Gminy Gdów poprzez zajęcia wyrównawcze i rozwijające oraz podniesienie kompetencji  nauczycieli poprzez różnorodne szkolenia i studia podyplomowe.

 

   W I okresie roku szkolnego przeprowadzono 370 godzin zajęć wyrównawczych i rozwijających z matematyki, przyrody, informatyki w klasach I- VII oraz 95 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających z przedmiotów przyrodniczych i informatycznych w klasach III gimnazjalnych.

Program
 „AktywnaTablica”
koordynator
- Wanda Małek

Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Projekt „ English Teaching”-

koordynator – Grażyna Sparzyńska

Anna Skorupa

 

- Prowadzenie regularnych zajęć dodatkowych dla uczniów klas piątych i szóstych ( raz w tygodniu – 2 godziny lekcyjne).

-  Na zajęciach uczniowie doskonalili wymowę oraz  poznawali ważniejsze fakty z historii Wielkiej Brytanii oraz sylwetki wybitnych postaci.

-  Podczas zajęć wykonane zostały także lapbooki, które zaprezentowane zostaną na gazetce, na korytarzu szkolnym, a potem w bibliotece publicznej.

- Zorganizowanie gazetki na korytarzu szkolnym  prezentującej prace dzieci wykonane na zajęciach   (At Tudors Court ).

- Zorganizowanie i przeprowadzenie w dwóch etapach : szkolnym i gminnym Konkursu Głośnego Czytania w Języku Angielskim, którego temat związane był z tematem projektu „The Great History of Great Britain”.

- Przygotowanie i przedstawienie podczas konkursu prezentacji multimedialnej promującej projekt.

Zakup strojów do spektaklu planowanego w drugim półroczu, nagród dla zwycięzców konkursu oraz materiałów biurowych wykorzystywanych podczas zajęć. 

 „ Trzymaj formę” koordynator –

Agata Nowak

Joanna Żaba

Wojciech Szewczyk

      Celem tego programu jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki. Podejmowane działania służą zwiększeniu wiedzy uczestników programu, która dotyczy:

- zbilansowanej diety,

- aktywności fizycznej,

- nabywania umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych,

- kształtowaniu postaw i zachowań w zakresie prawidłowego żywienia i uprawiania aktywności fizycznej,

- propagowanie zdrowego stylu życia

Wyżej wymienione działania podejmowane są przez nauczycieli w ramach zajęć: wychowania fizycznego, biologii, chemii, sztuki, edukacji dla bezpieczeństwa, zajęć z psychologiem i pedagogiem szkolnym.

Propagowanie wśród uczniów zdrowego trybu  życia również poprzez lekcje wychowawcze, zabawy ruchowe, dbałość o własny wygląd oraz utrzymywanie porządku na ławce i w klasie. Tworzenie gazetek tematycznych w klasach.

- Spożywanie przez dzieci świeżych owoców, warzyw i soków w ramach programu „ Owoce w szkole” oraz mleka z programu „ Pij mleko”

- Prowadzenie zajęć w ramach Szkolnego Klubu Sportowego, ponadto wśród uczniów klas starszych przeprowadzono :

- Test Coopera,

- Międzynarodowy Test  Sprawności Fizycznej „Eurofit”.

- Podczas pogodnych dni prowadzone były gry i zabawy     

 ruchowe na świeżym powietrzu na boisku sportowym – jako propozycja spędzania wolnego czasu w sposób czynny ,  a jednocześnie realizacja Planu pracy z wych. fizycznego

- Realizowane były gry zespołowe siatkówka, koszykówka,

 piłka nożna, piłka ręczna – techniki, taktyki, przepisy gier,

 - jako zapoznanie z różnymi rodzajami dyscyplin sportowych.

- W ramach gier i zabaw według inwencji uczniów,

  młodzież  wybierała grę w „Dwa ognie”, Ringo”

 „Badminton”-   jako gry rekreacyjne - usprawniające organizm.

- Prowadzone były „Wyścigi na wesoło”– jako element   

 współzawodnictwa w grupie wzmacniający  kondycję,

 a jednocześnie wprowadzający dobry nastrój u uczniów.

- Częstym elementem zajęć z wychowania fizycznego  

 cieszące  się dużą popularnością były zabawy ruchowe przy muzyce.

- Bardzo częstym elementem zajęć z wychowania fizycznego  były pogadanki dotyczące znaczenia systematycznego uprawiania sportu dla organizmu, szczególnie w okresie dojrzewania, wzmacniającego ciało i wyrabiające cechy charakteru.

- Przeprowadzona została lekcja z zakresu Edukacji 

 Zdrowotnej dotyczących zdrowego trybu życia - kształtowanie nawyków jedzenia „zdrowego śniadania”.

- Zostały  równieżprzeprowadzone zabawy zręcznościowe i ćwiczenia na nowopowstałej  „Zielonej siłowni „  przy boisku „Orlik”.

 

„Szkolny Klub

       Sportowy”

koordynator –

Wojciech Szewczyk

 

Zajęcia w ramach Szkolnego Klubu Sportowego były realizowane wśród uczniów klas VII A,VII B,VIII A, VIII B ,III A.III B,III D

w I semestrze r.sz. 2018/19 jako kontynuacje programu z roku szkolnego 2017/2018, dwa razy w tygodniu po jednej godzinie zegarowej  /środa i piątek/. W czasie trwania I semestru zrealizowano 30 godzin programu „ Szkolny Klub Sportowy”.

Ogółem w zajęciach SKS uczestniczyło 25 uczniów- chłopców.

Celem programu było:

1) stymulowanie i kształtowanie nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez młodzież,

2) poprawa sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości,

3) promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród młodzieży,

4) zwiększenie oferty ogólnodostępnych, bezpłatnych zajęć sportowo-rekreacyjnych dla młodzieży,

5) stymulowanie podejmowania aktywności fizycznej wśród  młodzieży,

6) tworzenie warunków dla rozwoju talentów oraz zainteresowań sportowych wśród młodzieży,

7) optymalizacja wykorzystania lokalnej infrastruktury sportowej,

boiska pełnowymiarowego, hali sportowej, kompleksu „Orlik”,

8) promocja różnorodnych sportów wśród dzieci i młodzieży.

Realizacja programu Szkolnego Klubu Sportowego:

1) W ramach zajęć Szkolnego Klubu Sportowego  został przeprowadzony  test sprawności fizycznej składający się z:

a) biegu na 50m. z pomiarem czasu,

b) zwisu na drążku  z pomiarem czasu,

c) biegu na  1000 m. z pomiarem czasu.

2) Podczas pogodnych dni  gry zespołowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe, lekkoatletyka, gry rekreacyjne  prowadzone były na  boisku sportowym pełnowymiarowym, a także w  kompleksie boisk „ Orlik”  pozwalające na pełne dotlenienie organizmów młodzieży zajęciami na świeżym powietrzu

3)Podczas trwania Programu SKS realizowane były  gry zespołowe :

 - siatkówka,

 - koszykówka,

 - piłka nożna,

 - piłka ręczna

- techniki, taktyki - jako doskonalenie i utrwalenie umiejętności

z zakresu danych gier zespołowych, a także ćwiczenia   ogólnorozwojowe  jako doskonalenie taktyki i technik

siatkówki, koszykówki, piłki nożnej, piłki ręcznej z równoczesnym wyrabianiem kondycji  i cech typu zwinność, szybkość, refleks.

-  W ramach gier rekreacyjnych i zajęć według  inwencji uczniów, uczniowie grali  w  grę w „Dwa ognie”, Ringo”, „Badminton”-   jako gry rekreacyjne – usprawniające.

- Prowadzone były „Ogólnorozwojowe tory przeszkód  i sztafety wahadłowe z rywalizacją drużyn– jako element  współzawodnictwa w grupie wzmacniające technikę, taktykę i   kondycję.

- W czasie zajęć SKS uczniowie mieli możliwość

 przypomnienia i utrwalenia zasad I przepisów gier, a także   sędziowania podczas  prowadzenia gier szkolnych i właściwych.

-  Częstym elementem zajęć „ Szkolnego Klubu Sportowego”

 były pogadanki dotyczące znaczenia systematycznego

 uprawiania sportu dla organizmu, szczególnie w okresie

dojrzewania, wzmacniającego ciało i wyrabiające cechy

 charakteru.

 „Odblaskowa szkoła” - koordynator -Krystyna Niedziułka

 

Uczniowie zostali wyposażeni w elementy odblaskowe. We wrześniu zostało zorganizowane spotkanie z policjantem  z najmłodszymi dziećmi ,przeprowadzono cykl zajęć o bezpieczeństwie oraz praktyczne ćwiczenia  w przechodzeniu na drugą stronę ulicy.

Została wykonana wystawka najlepszych prac konkursu plastycznego.    Na lekcjach wychowawczych, techniki i lekcjach wychowania fizycznego dzieci zdobywały i poszerzały wiedzę  o zasadach ruchu drogowego , poznawały znaki drogowe. Uczniowie uczestniczyli w pogadankach o bezpiecznym poruszaniu się na drodze pieszo i rowerem.   W listopadzie  odbyły się  dwa ogólnoszkolne konkursy. Jeden – plastyczny , drugi dotyczący wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe, które ufundowała Rada Rodziców.

Projekt „Piękna Nasza Polska Cała”-

koordynator – Edyta Słotwińska

Dorota Jamka-Stawarz

 

 Zadania zrealizowane w ramach projektu:

1) Uczniowie klas I c i O a  wraz z Rodzicami w dniu 14 listopada odśpiewali cztery zwrotki hymnu Polski.

3) 9 listopada wszyscy uczniowie szkoły uczestniczyli w akademii z okazji Święta Niepodległości. Akademię przygotowali uczniowie klas czwartych  oraz chór szkolny pod opieką nauczycieli.

4)Uczniowie klasy O a i I c nauczyli się piosenek o tematyce patriotycznej ( "Polak mały", "Nasze Polskie A B C").

5)Klasa O a nauczyła się tańca "Krakowiak", a klasa I c tańca "Polonez".

6)Na spotkaniu z Rodzicami  dzieci z oddziału przedszkolnego recytowały wiersze o tematyce patriotycznej. Pierwszaki i zerówkowicze wspólnie mówiły utwór W. Bełzy "Katechizm polskiego dziecka".

7)Wychowawczynie klas O a oraz I c, wspólnie z Rodzicami, zorganizowały   kącik o tematyce folkowo-patriotycznej.

8)Zadanie "Strój  ludowy naszego regionu" zostało zrealizowane przy wsparciu Rodziców uczniów klasy Oa oraz I c.

9) Na spotkaniu z Kołem Gospodyń Wiejskich dzieci z klasy O i klasy I bawiły się w stare, tradycyjne zabawy ludowe, takie jak: "Mam chusteczkę haftowaną", "Moja Olejanko", "Stary niedźwiedź".

10)Dzieci wspólnie z Paniami z Koła Gospodyń Wiejskich zrobiły naleśniki według przepisu Pani Janiny, a następnie miały możliwość ich degustacji.

11)Uczeń klasy V Grzegorz Klęsk wykonał prezentację multimedialną o Gdowie - naszej miejscowości.

12)13 września, uczniowie klasy O a i I c pod opieką wychowawczyń, wysłali pocztówkę swojej miejscowości do Pani Ludmiły Fabiszewskiej.

13)W trakcie wyjścia na pocztę pierwszaki posłały kartki Bohaterom.

16)21 września odbyła się akcja sadzenia Drzewa Pamięci. Dzieci nazwały drzewo "Dębem Jaśkiem".

17)Uczniowie klas IV-VI na przełomie września i października wzięli udział w konkursie fotograficznym "Piękna Niepodłegła". Celem konkursu było sfotografowanie pomników, kapliczek oraz innych wyjątkowych miejsc z terenu Gminy Gdów.

18)Uczniowie klas czwartych w miesiącu październiku wzięli udział w wycieczkach "Szlakiem historii" po ciekawych miejscach naszej Gminy.

19)14 listopada dzieci z oddziału 0a zaprezentowały program artystyczny z okazji 11 listopada uczniom klas Ia, Ic, 0b oraz rodzicom uczniów oddziału 0a

 „ Owoce w szkole” 

 „ Pij mleko”

koordynator -

Barbara Obruśnik

Program „Owoce w szkole” był realizowany w dniach od: 17.09.2018 r. do 14.12.2018 r. czyli przez okres 12 tygodni. W tych dniach uczniowie naszej szkoły 2 lub 3 razy w tygodniu otrzymywali : jabłka, gruszki, śliwki, marchewki, rzodkiewki, papryki czerwone –słodkie, pomidorki koktajlowe i kalarepę. W akcji brało udział 292 uczniów naszej szkoły z klas I-V.

Program „Pij mleko” realizowany był od 17.09.2018 r. do 14.12.2018 r.. W tym czasie 285 uczniów  otrzymywało mleko 0,5 % lub produkty mleczne czyli: jogurt naturalny, kefir  lub  ser twarogowy. Uczniowie klas od I do V  otrzymywali w tygodniu 3 mleka i 1 z wymienionych wyżej produktów mlecznych.

Przeprowadzono z uczniami cykl zajęć na temat: ,,Jedz owoce bo są zdrowe, kolorowe”. Wykonano gazetkę na korytarzu zachęcającą do częstego jedzenia owoców i warzyw.

 „ Zbieramy nakrętki”  

koordynator –

Dorota Jamka-Stawarz

W tym roku szkolnym zakrętki były zbierane dwa razy ( co 3 miesiące). W dalszym ciągu nakrętki odbiera mama chłopca z terenu naszej gminy, który potrzebuje ciągłej rehabilitacji.

 „ Los zwierząt jest nierozerwalnie związany z losem człowieka” koordynator

Wanda Małek

   W miesiącu listopadzie odbył się konkurs ,,Karmimy psiaki i kociaki”. Cała społeczność szkolna, aby pomóc schronisku w Bolesławcu do którego trafiają bezdomne psy i koty z terenu gminy Gdów zbierała karmę suchą i w puszkach oraz koce, poduszki, zabawki dla zwierząt. Dzięki dużemu zaangażowaniu darczyńców zebrano w sumie 210,18 kg.

  Dar ten został przekazany Pani Iwonie Warchoł, koordynatorowi Centrum Wolontariatu w Podolanach

  Wyniki konkursu:

     I miejsce kl.I c – zebrała  41,85 kg karmy

     II miejsce kl.I a – zebrała  31,34 kg karmy

     III miejsce egzekwo zajęły kl.III b i  kl.IV a – zebrały po 23,78

Uczniowie otrzymali nagrody : kalendarze i słodycze. Przeprowadzono cykl zajęć o pomocy zwierzętom podczas zimy.

 „ Ekoklasa” - koordynator

Grażyna Jakieła

 

 

 

W I okresie w ramach programu Ekoklasa zostały przeprowadzone zbiórki:

- makulatury, podczas której zostało zebrane około 6 ton odpadów

- baterii – zebrano przeszło 107 kg baterii

-  telefonów- zebrano około 6 kg telefonów

Wśród klas największym zaangażowaniem wykazują się klasy:

I miejsce  - klasa III b

II miejsce  - klasa I b

III miejsce  - klasa VI b

IV miejsce  - klasa 0 b

V miejsce  - klasa II a

Projekt

„Trzy stolice”

koordynatorzy : Renata Sędzik, Grażyna Sparzyńska

- Na lekcjach wychowawczych zapoznano uczniów z legendami o Warszawie.

- Na szkolnym korytarzu została wykonana gazetka prezentująca zabytki oraz ciekawe miejsca i postacie związane ze stolicą.

- Zorganizowano i przeprowadzono konkurs na album o tematyce „ Warszawa – nasza stolica.” W konkursie brały udział klasy VI. Najpiękniejsze prace zostaną nagrodzone i wyeksponowane na korytarzu szkolnym w II półroczu.

- Nawiązano współpracę z biurem turystycznym „ Mark Travel” w Bochni w celu organizacji  trzydniowej wycieczki edukacyjnej do Warszawy przewidzianej na maj 2019.

 „Łańcuch Dobra”

Koordynator – Anna Słotwińska

W ramach programu przeprowadzono zajęcia w świetlicy szkolnej, które propagowały pozytywne zachowania prospołeczne, w szczególności idę bezinteresownej pomocy oraz działalności charytatywnej na rzecz potrzebujących osób. W ramach programu, dzieci wykonały również łańcuch choinkowy z papieru, który został przekazany na akcję charytatywną organizowaną na rzecz dzieci z dystrofią mięśniową podopiecznych Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej UMB, przeprowadzonej przez Stowarzyszenie PRO Salute.

 Inne działania związane z realizacją programu profilaktycznego, wychowawczego i planu pracy szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Działania Profilaktyczne

- Przeprowadzenie w oddziałach przedszkolnych sondażowego badania mowy przez logopedę z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z Wieliczki.

- Współpraca z pielęgniarką p. Ewa Mętel ( działania profilaktyczne: fluoryzacja, bilans i.t.p.)

- Zajęcia z uczniami na zajęciach koła przyrodniczego z zakresu pierwszej pomocy 

- Przeprowadzenie w świetlicy szkolnej zajęć tematycznych, dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym.   

Cykliczne spotkania z ciekawymi ludźmi:

-Spotkanie z policjantem p. Tomaszem Bartoszem -„Bezpieczeństwo dzieci w szkole i poza nią” (kl I B)

Spotkanie z Kapitanem Żeglugi Wielkiej p. Maciejem Sarkowiczem- Podróże dalekomorskie, ciekawy zawód marynarza i nasze zainteresowania i pasje.(dla klas IVB i I B).

Realizacja zajęć edukacyjnych dla uczniów na temat „Bezpiecznego korzystania z Internetu”  Wieliczka   Przeprowadzenie zajęć na temat posługiwania się numerami alarmowymi w sytuacjach zagrożenia.

Pedagogizacja rodziców nt. Praw i obowiązków rodziców.

- Uczenie zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia:  pożar, zachowanie na szkolnym korytarzu, szatni, klasie szkolnej,  sali gimnastycznej, boisku szkolnym.  

- Zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w szkole, na ulicy, w domu i poza nim, w górach i nad wodą.

-Uświadamianie uczniom, czym jest agresja i przemoc oraz jak sobie z nimi radzić- pogadanki

- Kształtowanie umiejętności zastępowania agresji, poprzez  kontrolę emocji.

-  Lekcje wychowawcze na temat savoir-vivre'u, bezpieczeństwa, respektowania praw i obowiązków ucznia i innych zapisów statutowych, zachęcanie do  udziału w uroczystościach patriotycznych. Działania integrujące – m.in. wycieczki i udział w zajęciach integrujących; zabawy w kręgielni z okazji mikołajek; klasowe spotkania wigilijne.

- Lekcje wychowawcze dotyczące zdrowego trybu życia, zagrożeń związanych z cyberprzemocą, uzależnień od narkotyków, alkoholu i nikotyny.

- Organizacja akcji „Szkoła da się lubić” wśród uczniów klas szóstych  , która miała na celu ukazanie im szkoły jako środowiska przyjaznego i sprzyjającego procesowi edukacji.

-  Zorganizowanie  warsztatów dla uczniów klas IV,, Cyberprzemoc i elementy integracji” prowadzonych przez psychologa z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Wieliczce. - Przeprowadzenie przez pedagoga szkolnego lekcji oraz indywidualnych rozmów z uczniami klas IV- VI  dotyczących wzajemnej tolerancji, uświadomienie uczniom jak ważna w życiu jest przyjaźń, szacunek oraz poszanowanie godności innych osób.

 – Zajęcia integrujące zespół klasowy ,,Ja w klasie IV’’

- Zajęcia terapeutyczne z uczniami klas I ,,Jesteśmy tolerancyjni i pomagamy  innym”

- Zajęcia dla uczniów klas IV – VI ,,Bądźmy poszukiwaczami autorytetów”

- Warsztaty dla uczniów klas VII, VIII i 3 gimnazjalnych dotyczące substancji szkodliwych i cyberprzemocy prowadzone przez specjalistę Panią Katarzynę Kudybę oraz prelekcja dla rodziców dotycząca zagrożeń związanych z substancjami szkodliwymi oraz internetem.  

- Działania Wychowawcze

- Przeprowadzenie w świetlicy szkolnej serii zajęć „Polska – moja ojczyzna”, które miały na celu zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, uświadomienie roli ojczyzny w życiu człowieka oraz kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie.

-  Przeprowadzenie lekcji wychowawczych dotyczących praw dziecka – z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka.

 -  Przygotowanie gazetki z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka oraz Roku Ireny Sendlerowej.

- Zapoznanie uczniów z prawami i obowiązkami – założenie Kodeksu ucznia kl. I Zwracanie uwagi na respektowanie na co dzień zasad dobrego wychowania i współdziałania z rówieśnikami w klasie.

Przeprowadzenie zabaw integrujących zespół klasowy.

- Organizacja Konkursu na Najładniejszy Wystrój Sali Bożonarodzeniowej w celu integracji zespołów klasowych – organizator SU

- Kultywowanie tradycji szkoły oraz przybliżanie Przygotowanie Jasełek dla szkoły i społeczności Gdowa

 Działania Szkoły Podstawowej im. św. Jana Kantego w Gdowie związane  ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości.

  1. Wszyscy uczniowie  klas IV – VII wykonali prace plastyczne pod hasłem: Piękna Niepodległa”. Najciekawsze z nich zostały wyeksponowane na gazetkach szkolnych na korytarzach szkoły, ( budynek Szkoły Podstawowej w Gdowie przy ul. Myślenickiej i budynek byłego Gimnazjum).
  2. Zorganizowano szkolny  konkurs fotograficzny dla klas IV – VII oraz III Gimnazjum. Konkurs miał na celu ukazanie piękna Ojczyzny Dużej i Małej. Najpiękniejsze zdjęcia zostały wyeksponowane w budynku byłego Gimnazjum. Uczniom , którzy wykonali najciekawsze zdjęcia  wręczono dyplomy i nagrody podczas uroczystej Akademii poświęconej tej  rocznicy ( tj. 9 listopada 2018r.)
  3. We współpracy ze Stowarzyszeniem „ Historia i Tradycja” ,w ramach gminnych obchodów   100 rocznicy odzyskania niepodległości  przez Polskę, 2 uczennice z klas VII wystąpiły podczas widowiska plenerowego poświęconego rekonstrukcji bitwy pod Łysą Górą z recytacją wierszy patriotycznych. Należy dodać, iż recytowane utwory były autorstwa miejscowych poetów- Pani Teresy Kaczmarczyk. Widowisko plenerowe miało miejsce 13.X.2018r.
  4. We współpracy ze Stowarzyszeniem „Historia i Tradycja” uczniowie klas  VIb i VIc  umieścili symbole narodowe ( biało – czerwone chorągiewki)  na mogiłach żołnierskich znajdujących się na gdowskim cmentarzu . Zostały również zapalone znicze.
  5. Uczniowie z klas VII wykonali przed dniem Wszystkich Świętych prace porządkowe  na mogiłach żołnierskich  i Kopcu Powstańców Krakowskich znajdujących się na gdowskim cmentarzu . Uczniowie klas V uporządkowali otoczenie pomnika Bartosza Głowackiego .
  6. W ramach roku jubileuszowego klasy IV Szkoły Podstawowej w Gdowie odbyły wycieczkę edukacyjną po Gminie Gdów  szlakiem znaczących miejsc  pamięci i postaci historycznych związanych z naszą gminą.
  7. Chętni uczniowie z klas: VI, VII oraz III Gimnazjum wzięli udział w tematycznym konkursie historycznym” Umarli, abyśmy mogli żyć wolni”. Miejsce Lwowa i jego obrońców w walce o niepodległość Polski.( Etap szkolny odbył się 15. XI. 2018r.)
  8. Realizowano  międzynarodowy  projekt „ Piękna Nasza Polska Cała”- projekt realizowano głównie w  klasach:  Oa oraz Ic. Dodatkowo do projektu  włączyli się uczniowie z klas IV- pisząc sprawozdania po odbytych wycieczkach po terenie gminy Gdów  ,uczniowie, którzy uczestniczyli w konkursie fotograficznym oraz uczniowie  wykonujący prezentacje multimedialne o tematyce historycznej – kl. VI.
  9. Ponadto uczniowie wzięli udział w konkursach plastycznych takich jak:

Orzeł Biały – Nasza Duma – konkurs ogólnopolski,

Polskie drogi do wolności – konkurs gminny

  1. We współpracy  ze Szkołą Muzyczną  zorganizowano przegląd pieśni patriotycznej.  W roku jubileuszowym  przegląd odbył się 8.XI. 2018r.
  2. Przygotowano uroczystą Akademię poświęconą  setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Podczas Akademii szkoła brała udział w biciu rekordu w śpiewaniu „Hymnu Narodowego”.
  3. Odbył się występ dzieci oddziału przedszkolnego( grupa Ob.) na Święcie Niezapominajki pod hasłem   „ Niepodległa”.
  4. Zorganizowano występ chóru szkolnego oraz  kl.III z repertuarem patriotycznym oraz tańcem na uroczystości 10.11.2018r. na hali sportowej   w Gdowie.
  5. Odbyto wycieczkę edukacyjną do Muzeum Armii Krajowej w Krakowie  oraz umożliwiono uczniom  obejrzenie filmu „ Dywizjon 303”.
  6. Wszystkie klasy  wykonały okolicznościowe gazetki patriotyczne z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

- Działania wynikające z Planu Pracy Szkoły i inne

- Zajęcia koła plastycznego z elementami ceramiki, które miały na celu rozwijanie wyobraźni, zdolności manualnych i artystycznych uczniów.

-  Kształtowanie postaw patriotycznych – lekcje wychowawcze związane ze 100-leciem odzyskania Niepodległości,” poznajemy naszą mała ojczyznę”- wycieczka po okolicach Gdowa klas IV

- Udział dzieci w warsztatach muzycznych oraz koncercie z cyklu „ Cztery Pory Roku” w ramach współpracy z muzykami „Simfonietta Cracovia’

- Występ zespołu z Ukrainy „ Zbrucz”

-  Liczny udział dzieci w zajęciach rozwijających, konkursach i zawodach sportowych.

Udział i włącznie się klasy w przygotowanie akademii szkolnych. Wyjazdy klasowe do teatru na spektakle.

Zorganizowanie popołudniowych zajęć z rodzicami celem przygotowania kartki, ozdób, stroików na kiermasz świąteczny.

Działalność Samorządu Uczniowskiego:

-         akcja ważenia plecaków dbanie - uświadomienie uczniom szkodliwości noszenia zbyt ciężkich plecaków.

-         życzenia z okazji Święta Edukacji Narodowej – rozbudzanie szacunku dla pracy nauczycieli i pracowników szkoły

-         przygotowanie symboli narodowych na Święto Niepodległości Polski-  rozwój postawy patriotyzmu

-         spotkanie z  podróżnikiem- „ Izrael i Palestyna”

-         spotkania z ciekawymi ludźmi rozwijają horyzonty i   pokazują możliwości rozwoju uczniów.

-         pokaz mody odblaskowej podczas zabawy andrzejkowej -zachęcenie i uświadomienie uczniom potrzeby noszenia odblasków i bycia widocznym przez to bezpiecznym na drodze.

-         „I ty możesz zostać św. Mikołajem” - akcje obdarowywania się prezentami

-         akcja robienia ozdób świątecznych – wspólne dekorowanie szkoły i dbanie o jej estetykę

-         świąteczne pierniczki z życzeniami  wszystkich uczniów i  dla nauczycieli – były dla wszystkich  przykładem  dzielenia się małymi rzeczami.

-         "Góra Grosza" - zbiórka pieniędzy na  pomoc dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną

Rozwijając samorządność uczniowie zostali zaangażowani w pracę w sklepiku szkolnym oraz zbiórki zbierania materiałów wtórnych.

Umiejętności plastyczne uczniowie rozwijali i prezentowali przygotowując szkolne gazetki  („Kochasz dzieci - nie pal śmieci ”, „Niepodległa”, „Bądź widoczny, bądź bezpieczny  ”,„Boże Narodzenie”)

Udział szkoły w akcjach:

Madagaskar

Kiermasz świąteczny

Góra grosza

Akcja „ Znicz”